نمای خارجی ساختمان نکات

3. برطرف کردن ناشاقولی: در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. 1. نصب لایه عایق به صورت پیوسته در جهت پوشاندن دیواره ساختمان: باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. می توان برای نا محسوس جلوه دادن، قسمت های نمایان بست ها را به رنگ سطح رویه، رنگ کرد. اولین عیبی که می توان برای نماهای خشک نام برد، نیاز به افراد متخصص است. در طراحی نماهای ایرانی نیز تفاوت در هزینه و موقعیت های جغرافیایی وجود دارد اما کاملا واضح است به راحتی می توان از ایده ها و طرح های نمای ایرانی الگوبرداری کرد تا به موفقیت نزدیکتر شد. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد.

نمای خشک سرامیک

نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای طراحی آن، به ملات احتیاج نیست. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید. این مدل نماها از اتصالات مکانیکی به عنوان جایگزین ملات جهت استحکام متریال استفاده می شود. اما آنچه امروزه آنها را بیش از هر زمان دیگری برجسته میکند، دانش روانشناسی انسان است. سبک های خاص و غیر متعارف مثل پارامتریک و نئوکلاسیک هم به دلیل اینکه دانش فنی و تخصصی بسیار بالایی نیاز دارند هزینه های بیشتری خواهند داشت. امروزه برای نمای ساختمان ها، سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

اتصالات نمای خشک

​Post w᠎as created wi th behsaznama C᠎onte nt​ Generator DEMO !

یک راه حل آسان برای نمای خارجی ساختمان خود می خواهید؟ این را بخوان!

ما در این مقاله درباره سبک خشک توضیح دادیم و اطلاعاتی درباره آن را برای کلیک شما بازگو کردیم. 2. ایجاد شکستگی در نما: نصب نمای خشک ، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست . اجرای فوق العاده راحتی دارد. سیستم شیاری (INVISIBL): سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. انتخاب رنگ های مناسب و همچنین ترکیب و تناسب آن ها با یکدیگر نکته ای است که باید در طراحی نما به کار گرفته شود. تناسب رنگ از اصول دیگر طراحی نما می باشد که می تواند یک نما را به مطلوبیت برساند. در نمای خشک از مصالحی چون پانل سنگی، صفحات کامپوزیتی، رسی و…

نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مییابد. همانگونه که از عنوان نمای خشک بر می آید، تفاوت اصلی این نما با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. این سبک در کلیسای جامع، قلعه های اروپایی قرون وسطی، شهرداری ها، مناطق مسکونی راهب، راهبه ها و خوابگاه های قرون وسطی به کرات دیده می شود. نحوه خلقت انسان طوری است که به سمت زیبایی ها گرایش دارد و مدام به دنبال تغییر و نوسازی زندگی و محیط اطرافش می باشد . آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد . باید سعی شود ویژگی های کیفی و کمی این سنگها همچون مشخصات فیزیکی، شیمیایی، کیفیت برش، ساب و صیقل پذیری بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفته و اعتماد مصرف کننده از طریق تهیه مشخصات کیفی سنگهای تزئینی جلب شود و زمینه لازم برای افزایش صادرات فراهم گردد. لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد.

نمای سرامیک خشک

​Th​is data was ᠎done with the  help of behsaznama  C᠎on᠎te nt G​en erat or ​DE​MO!

دیدگاهتان را بنویسید